Kortsluiting in lamp in schoolgebouw

Emmeloord – De hulpdiensten zijn dinsdagmiddag 9 april even na vier uur uitgerukt voor een brandmelding in een school aan de Van Diggelenstraat.

Bij aankomst van de hulpverleners bleek het te gaan om een beginnende brand in een TL-balk in het plafond. Dit werd tijdig door de leerkrachten opgemerkt waarna 112 werd gebeld. De brandweer was erg snel ter plaatse omdat men toevallig net klaar was bij een melding van een klein gaslek in dezelfde wijk, aan de Visseringlaan.

De leerlingen van de school waren al naar huis maar de rest van het personeel is geëvacueerd. De brandweer hoefde uiteindelijk niet te blussen. De lamp is uit het plafond van het klaslokaal gehaald en naar buiten gebracht. De oorzaak van het brandje is waarschijnlijk kortsluiting. In de school hing een sterke brandgeur. Het gebouw is geventileerd en hierna veilig verklaard. De politie zette de straat tijdelijk met lint af om tientallen nieuwsgierige kinderen op afstand te kunnen houden.




Laat een reactie achter

Reactie:



Tips

Regio25.nl krijg niet alles mee, ziet u iets gebeuren? Bel dan altijd eerst 112. Wij horen het ook graag als er wat is gebeurt bij u in de buurt, u kunt ons bereiken via 0611641949.
©2011 - 2020 Regio25.nl - Disclaimer